Svar på kommentar!

Sanna om MIN VIKT:

Kan du berätta hur det är du gör för att gå ner i vikt, vad är det du äter och tränar du något?
Isf hur mkt tränar du och med vad??

Svar: Dieten jag går på heter GI. Följer man den så noga som möjligt (vilket jag gör) så är det lätt att rasa i vikt under den första tiden. Men det är dock inte bra att hålla på med GI för länge. När man känner att man har gått ner tillräckligt (jag vill väga mellan 75 och 80) så måste man börja lägga till lite kolhydrater, som mörkt bröd, fullkornspasta och lite potatis kanske en gång om dagen, men det gör inte jag nu. Det jag äter är kött, fisk, ägg, sallad, alltså allt som inte har kolhydrater eller socker i sig. Som du förstår så äter jag inte godis, kakor, läsk, chips eller något sånt. Jag får inte äta frukt. Jag kan äta bär av alla sorter, men helst inte jordgubbar.

Man kan inte säga att jag tränar så särskillt mycket, jag motionerar aldrig genom att promenera eller cykla. Det jag gör är att jag dansar en gång om dagen (en timme) framför tv:n, till en dvd jag köpt i Tunisien. Om du vet vad Zumba är så är det ett riktigt bra sätt att träna på. Det jag också har börjat med de senaste dagarna är att göra sit-ups varje dag. minst 50 stycken. Det är viktigt att jag gör sit-upsen innan jag äter och inte efter. Gör jag det efter så förbränner jag bara maten jag nyss åt, och det är ju fettet jag vill förbränna!

:)





Kommentarer
Postat av: mk

tack,du har också en fin blogg :)

2010-08-09 @ 14:11:34
URL: http://mkerhun.blogg.se/
Postat av: emelieresander

svar: ja sj?:)

2010-08-09 @ 15:39:18
URL: http://emelieresander.blogg.se/
Postat av: Sanna

Okey, men vad får man äta i den här GI dieten?

Kan du förklara lite mer detaljrikt om hur man äter.

Låter väldigt intressant :)

2010-08-09 @ 19:25:56
Postat av: Lina

Hehe aa Eclips var helt underbar! :D

2010-08-09 @ 19:51:37
URL: http://alwayslina.blogg.se/
Postat av: Twis

SV: Tack. ^^

2010-08-09 @ 20:33:36
URL: http://twis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0