Vad äter jag?

Jag fick en till kommentar om att jag skulle berätta lite mer detaljerat vad jag äter, så jag tänkte ge lite exempel.

Till frukost brukar jag äta omelett oftast. I den har jag i två ägg, lite ost och skinka. Det steker jag i en stor stekpanna. steker jag i en liten så blir det äggröra, men jag föredrar omelett. Äter jag inte det så kokar eller steker jag ett ägg och äter lite bacon till. När man har ätit ägg i en vecka ungefär så tröttnar man. Så då brukar jag äta turkisk youghurt med bär i. Bären kan man variera som man vill, men kom ihåg, bara bär, inte frukt. Ska du äta jordgubbar så ta bara några. överät aldrig av något.

Till mat (middag och lunch) så får jag äta precis vad jag vill, bara att jag byter ut pastan, potatisen, riset osv mot sallad. Jag brukar t.ex. äta en köttbit med lite sallad, kycklingfilé med sallad. Sen brukar jag ofta göra egna sallader. kyckling/skink&ost/räk-sallad. Det är jättegott! Till salladen kan du äta gräddfil och blanda i lite vitlökskrydda och riva små, små gurkbitar i så får du en god tzatziki. :) Idag t.ex. så åt jag kolpudding. Det som verkligen är min favorit är kycklingsoppa! Det kanske låter äckligt, men det är hur underbart gott som helst! Jag har inte receptet nu, men jag kan lägga ut det någon gång :)

Till mellanmål brukar jag ta kanske nån grönsak, eller så brukar jag steka halomi-ost, den är jättegod! När jag känner mig sugen, utan att vara hungrig så dricker jag ett glas vatten. Jag dricker nästan 10 glas vatten om dagen, och det hjälper verkligen :)

Hoppas att du fick lite tips nu :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0